Klasyfikacja dokumentów do archiwizacji – podstawowe informacje

Klasyfikacja dokumentów do archiwizacji to – mówiąc w skrócie – takie uporządkowanie dokumentów w danej organizacji, które pozwoli łatwo zidentyfikować, czy mamy do czynienia z materiałami archiwalnymi, czy niearchiwalnymi. Dodatkowo klasyfikację przeprowadza się w oparciu o typ dokumentu lub inne kryteria, w zależności od potrzeb. Jakie? Sprawdźmy! Klasa A i B To podstawowy podział materiałów, …

Klasyfikacja dokumentów do archiwizacji – podstawowe informacje Czytaj więcej »

Co daje archiwizacja danych? Sprawdź, co zyska Twoja firma

O zaletach archiwizacji dokumentów wciąż nie mówi się wystarczająco dużo. Tymczasem w każdej firmie, organizacji czy placówce ten proces może przynieść szereg korzyści – nie tylko z punktu widzenia pracowników, ale też np. pod kątem prawnym. Wzięliśmy pod lupę wszystkie zalety archiwizacji danych!

Jak przygotować dokumenty do archiwizacji?

Jak archiwizować dokumenty? To pytanie zadają sobie nie tylko ci, którzy chcą zapanować nad stosem papierologii, ale również osoby starające się o zdigitalizowanie swoich dokumentów. Podpowiadamy zatem, jak się do tego zabrać i o czym pamiętać, wdrażając proces archiwizacji w firmie czy placówce. Jak archiwizować dokumenty papierowe? Przygotowanie dokumentów, które nie muszą być „pod ręką”, …

Jak przygotować dokumenty do archiwizacji? Czytaj więcej »

Dane wrażliwe – co to jest i dlaczego pracodawca ma obowiązek je chronić?

Dane wrażliwe (inaczej nazywane sensytywnymi) to wszelkiego rodzaju informacje, których ujawnienie mogłoby narazić daną osobę na szykanowanie i naruszyć jej prawo do prywatności. Jakie konkretnie dane mamy tutaj na myśli, czym się różnią od „zwykłych” danych i jakie kary grożą, jeśli przyczynimy się do ich wycieku?

Porządkowanie i ochrona dokumentów – co warto wiedzieć?

Temat porządkowania i ochrony dokumentów jest bardzo szeroki. Może dotyczyć wersji papierowych, jak i elektronicznych, i wiązać się z takimi zagadnieniami, jak: wybór odpowiednich materiałów do przechowywania, zarządzanie dokumentami, udostępnianie itp. Dziś sygnalizujemy najważniejsze kwestie związane z porządkowaniem i ochroną dokumentów!

Niszczenie dokumentów – co warto o nim wiedzieć?

Firmowej dokumentacji nie można tak po prostu wyrzucić do kosza. Zawiera wrażliwe dane, których wyciek mógłby skutkować poważnymi karami dla właściciela przedsiębiorstwa i utratą zaufania do jego działalności. Jak zatem niszczyć dokumenty zgodnie z prawem?

Ile lat należy przechowywać dokumenty? Dlaczego warto przechowywać dokumenty w archiwum?

Obowiązek przechowywania dokumentów jest regulowany przepisami prawnymi. Inaczej sprawa wygląda w przypadku dokumentów podatkowych, inaczej jeśli chodzi o dokumenty kadrowe. Zebraliśmy podstawowe informacje na ten temat – warto mieć je pod ręką! Ile przechowywać PIT-y, faktury i rachunki? Do grupy dokumentów podatkowych należą wspomniane powyżej PIT-y, rachunki i faktury, ale również potwierdzenia elektroniczne czy potwierdzenia …

Ile lat należy przechowywać dokumenty? Dlaczego warto przechowywać dokumenty w archiwum? Czytaj więcej »

Archiwizacja dokumentów – Jak to robić?

Nie ma chyba firmy, która nie generowałaby dokumentów. Faktury, rachunki czy pisma pojawiają się wszędzie, a większość z nich – zgodnie z przepisami – powinna być gromadzona przez określony czas lub fachowo niszczona. Jak się zabrać do uporządkowania dokumentów, by nie zginąć w chaosie? Archiwizacja krok po kroku Porządkowanie dokumentów i przechowywanie ich w odpowiedni …

Archiwizacja dokumentów – Jak to robić? Czytaj więcej »

Digitalizacja dokumentów – co to znaczy? Zdalny dostęp do dokumentów, a kolejny lockdown. Masowe skanowanie.

Następujące po sobie lockdowny wyraźnie pokazały, że w dzisiejszych czasach trzeba być gotowym na wszystko. W pandemii spora część osób zaczęła pracować w trybie zdalnym. Równocześnie na pierwszy plan wysunęła się kwestia wygodnego dostępu do firmowych danych z każdego miejsca na świecie. Co zrobić, by taki dostęp mieć? Proponujemy digitalizację dokumentów! Digitalizacja dokumentów – dlaczego …

Digitalizacja dokumentów – co to znaczy? Zdalny dostęp do dokumentów, a kolejny lockdown. Masowe skanowanie. Czytaj więcej »