Gdzie najlepiej przechowywać dokumenty?

Elektroniczna wersja dokumentów to już standard i codzienność. Jednak pomimo powszechnej cyfryzacji papierowe wersje niektórych dokumentów są wciąż niezbędne. To oryginały, najczęściej zawierające podpisy stron zainteresowanych oraz inne, które mogą zostać zniszczone dopiero po upływie określonego czasu. Do tej pory w większości przypadków można korzystać z ich wersji elektronicznej. Papierową należy przechowywać w odpowiednich warunkach. […]

Gdzie najlepiej przechowywać dokumenty? Read More »

Jak przygotować dokumenty do digitalizacji?

Z pewnością chcesz, żeby Twoja firma była nowoczesna i ekologiczna. Korzystanie z nowoczesnych rozwiązań technologicznych zdecydowanie wpływa na szybszy rozwój przedsiębiorstw i otwiera nowe możliwości współprac. Jednym z podstawowych elementów prowadzenia firmy jest prowadzenie dokumentacji danej działalności. Przekształcanie dokumentacji papierowej na cyfrową powoli staje się standardem. Coraz więcej firm doświadcza korzyści z takiego sposobu prowadzenia biur. Dla

Jak przygotować dokumenty do digitalizacji? Read More »

Jak niszczyć dokumenty zgodnie z RODO?

Każdego dnia tworzymy tony dokumentów. Papierowych, cyfrowych, mniej lub bardziej ważnych, o różnych klasach tajności. Korzystamy z nich, przechowujemy określoną ilość czasu, na końcu niszczymy. Tego ostatniego etapu w żaden sposób nie da się pominąć. Poszczególne dokumenty mają określony czas ich przechowywania. Po jego upływie tracą ważność i obowiązkowo należy je zniszczyć. Inaczej nasze biura i archiwa zalałaby fala niepotrzebnych papierów.

Jak niszczyć dokumenty zgodnie z RODO? Read More »

Niszczenie dokumentacji medycznej – po ilu latach?

Od 1 lipca 2021 placówki medyczne w Polsce obowiązkowo muszą prowadzić ED – elektroniczną dokumentację. Jej założeniem jest stworzenie centralnej bazy wiedzy o pacjencie dostępnej w każdej chwili z każdego miejsca. Oprócz tego każda placówka prowadzi tę samą dokumentację danego pacjenta w wersji papierowej. W związku z tym zwiększyło się zagrożenie utraty danych. Już nie

Niszczenie dokumentacji medycznej – po ilu latach? Read More »

Dokumentacja archiwalna oraz niearchiwalna – jak odróżnić?

Na wniosek danej jednostki samorządowej lub przedsiębiorstwa rozpoczynana jest procedura ekspertyzy i klasyfikacji dokumentów, które przez okres 25 lat były przez daną jednostkę obowiązkowo gromadzone i przechowywane. Część z nich jako dokumenty archiwalne trafiają pod opiekę archiwum państwowego właściwego dla danego obszaru. Pozostałe jako dokumenty niearchiwalne pozostają w archiwum zakładowym do ponownego przeglądu (brakowania) za jakiś czas. Tylko jak odróżnić dokumentację

Dokumentacja archiwalna oraz niearchiwalna – jak odróżnić? Read More »

Jak zmniejszyć koszty niszczenia dokumentów w firmie?

Niszczenie niepotrzebnych już w firmie dokumentów jest jej obowiązkiem ustawowym. Jako właściciel czy zarządca placówki po prostu musisz to zrobić i koniec. Dodatkowo musisz to wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, bo dokumenty to nie śmieci. To jeden z wielu kosztów prowadzenia firmy. Oszczędzanie na utylizacji dokumentów może wydać się kuszące i łatwe, ale czy naprawdę warto? Oczywiście. Można zmniejszyć

Jak zmniejszyć koszty niszczenia dokumentów w firmie? Read More »

Przenieś biuro do domu i oszczędź na wynajmie. Pomoże Ci w tym digitalizacja dokumentów

Zastanawiasz się nad zmniejszeniem kosztów w firmie? Jeden z większych generuje wynajem lokalu dla siedziby biura. Czy jednak rzeczywiście jest ono niezbędne? Czy przypadkiem nie jest tak, że twoje biuro to głównie miejsce gromadzenia dokumentów firmy? Mimo że wynajęte w reprezentacyjnej lokalizacji odwiedzane jest tylko przez pracowników, ponieważ klienci korzystają z twoich usług online? Czy w

Przenieś biuro do domu i oszczędź na wynajmie. Pomoże Ci w tym digitalizacja dokumentów Read More »

Niszczenie dokumentów niszczarką biurową, a firmy niszczące dokumenty – poznaj różnice

Dyrektywa wydana przez UE w 2012 r. ustaliła kategorie, a tym samym ujednoliciła rodzaje dokumentów będących w obiegu firm i instytucji. Jednocześnie ustaliła, jak powinna wyglądać ich prawidłowa utylizacja. Wszystko to dla bezpieczeństwa każdego z nas. W jaki sposób możemy bezpiecznie zlikwidować niepotrzebne już dokumenty? Są dwie opcje: samodzielnie w biurze lub poprzez zlecenie tego

Niszczenie dokumentów niszczarką biurową, a firmy niszczące dokumenty – poznaj różnice Read More »

Ile kosztuje profesjonalne skanowanie dokumentów w Gdańsku?

Dla jednych opieka nad dokumentami to uciążliwy obowiązek dla innych to prawdziwa pasja. My, tworzący zespół Archiwum 24, do dokumentów czujemy zdeklarowaną sympatię. Wyzwalają w nas chęć działania, pragnienie uprządkowania, zadbania o nie. Dlatego właśnie w pełni świadomie, możemy zaoferować nasze usługi m.in. skanowania dokumentów. Działamy na terenie Gdańska i okolic.  Jakie są koszty skanowania dokumentów?

Ile kosztuje profesjonalne skanowanie dokumentów w Gdańsku? Read More »