Jak niszczyć dokumenty zgodnie z RODO? Bezpieczne dane osobowe

RODO to unijne rozporządzenie, którego celem jest ochrona danych osobowych obywateli państw według ustalonych odgórnie norm. Dla wielu osób RODO wciąż budzi obawy. Jak wyglądają procedury i jak się do nich dostosować? Czym jest RODO i po co powstało? Możesz mieć wrażenie, że RODO powstało po to, żeby utrudniać Ci życie. To nieprawda. RODO chroni […]

Jak niszczyć dokumenty zgodnie z RODO? Bezpieczne dane osobowe Read More »

Ile kosztuje niszczenie dokumentów? – Utylizacja dokumentów w Gdańsku

Niszczenie dokumentów zwłaszcza tych zawierających dane poufne, to obowiązek, który dotyczy instytucji publicznych (szkoły, urzędy, szpitale) i firmy. Gromadzenie, przechowywanie i niszczenie takich dokumentów jest określone w Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych, które wielu przedsiębiorcom i właścicielom firm spędza sen z powiek. Na dodatek ten obowiązek podlega karze, jeśli wykryte zostaną uchybienia i nieprawidłowości z nim

Ile kosztuje niszczenie dokumentów? – Utylizacja dokumentów w Gdańsku Read More »

Jak zeskanować dokument do komputera? Odpowiadamy jak skanować dokumenty poprawnie

Możliwość skanowania dokumentów w każdym nawet domowym biurze bardzo ułatwia pracę poprzez szybkie przekazywanie sobie ważnych papierów bez konieczności wysyłania ich fizycznej wersji.Skan dokumentu to jego elektroniczna wersja zapisana, łatwa w przechowywaniu i przesyłaniu, bezpieczna i co najważniejsze wiarygodna. Jednak, żeby rzeczywiście taki był, papier musi zostać zeskanowany we właściwy sposób. Przygotowanie dokumentu do skanowania

Jak zeskanować dokument do komputera? Odpowiadamy jak skanować dokumenty poprawnie Read More »

Klasyfikacja dokumentów do archiwizacji – podstawowe informacje

Klasyfikacja dokumentów do archiwizacji to – mówiąc w skrócie – takie uporządkowanie dokumentów w danej organizacji, które pozwoli łatwo zidentyfikować, czy mamy do czynienia z materiałami archiwalnymi, czy niearchiwalnymi. Dodatkowo klasyfikację przeprowadza się w oparciu o typ dokumentu lub inne kryteria, w zależności od potrzeb. Jakie? Sprawdźmy! Klasa A i B To podstawowy podział materiałów,

Klasyfikacja dokumentów do archiwizacji – podstawowe informacje Read More »

Jak przygotować dokumenty do archiwizacji?

Jak archiwizować dokumenty? To pytanie zadają sobie nie tylko ci, którzy chcą zapanować nad stosem papierologii, ale również osoby starające się o zdigitalizowanie swoich dokumentów. Podpowiadamy zatem, jak się do tego zabrać i o czym pamiętać, wdrażając proces archiwizacji w firmie czy placówce. Jak archiwizować dokumenty papierowe? Przygotowanie dokumentów, które nie muszą być „pod ręką”,

Jak przygotować dokumenty do archiwizacji? Read More »

Dane wrażliwe – co to jest i dlaczego pracodawca ma obowiązek je chronić?

Dane wrażliwe (inaczej nazywane sensytywnymi) to wszelkiego rodzaju informacje, których ujawnienie mogłoby narazić daną osobę na szykanowanie i naruszyć jej prawo do prywatności. Jakie konkretnie dane mamy tutaj na myśli, czym się różnią od „zwykłych” danych i jakie kary grożą, jeśli przyczynimy się do ich wycieku?

Dane wrażliwe – co to jest i dlaczego pracodawca ma obowiązek je chronić? Read More »

Ile lat należy przechowywać dokumenty? Dlaczego warto przechowywać dokumenty w archiwum?

Obowiązek przechowywania dokumentów jest regulowany przepisami prawnymi. Inaczej sprawa wygląda w przypadku dokumentów podatkowych, inaczej jeśli chodzi o dokumenty kadrowe. Zebraliśmy podstawowe informacje na ten temat – warto mieć je pod ręką! Ile przechowywać PIT-y, faktury i rachunki? Do grupy dokumentów podatkowych należą wspomniane powyżej PIT-y, rachunki i faktury, ale również potwierdzenia elektroniczne czy potwierdzenia

Ile lat należy przechowywać dokumenty? Dlaczego warto przechowywać dokumenty w archiwum? Read More »