Kwestie niszczenia i utylizacji dokumentów reguluje szereg przepisów. Obecnie każdy świadomy przedsiębiorca, gromadzący w swoich archiwach dokumenty takie jak: umowy, listy płac, wszelkie pisma księgowe, wyniki badań pracowników, zarządzenia i całą masę innych, zawierających tzw. dane wrażliwe, musi liczyć się z faktem, że materiały te powinien przechowywać w bezpieczny sposób i w profesjonalny sposób zniszczyć.
Dlaczego jest to tak ważne? Osoby odpowiedzialne za wyciek poufnych danych są narażone na dotkliwe kary i poważne konsekwencje, nie wspominając o tym, że dana firma czy placówka może stracić dobrą opinię, jeśli przyczyni się do tak poważnych naruszeń.
Niszczenie i utylizacja dokumentów – Sopot
Jakie dokumenty należy niszczyć i utylizować? Takie, które uległy przedawnieniu i nie muszą być już archiwizowane. Dla różnych typów dokumentów okres ten jest regulowany odpowiednimi rozporządzeniami, np. dla ksiąg rachunkowych to 5 lat, a dla zarządzeń związanych z funkcjonowaniem placówek oświatowych aż 25 lat.
Po upływie wskazanego czasu nie ma sensu dalej przechowywać takiej dokumentacji, ponieważ niepotrzebnie zabiera cenne miejsce, a po drugie wzrasta ryzyko, że dane poufne zawarte w dokumentach w jakiś sposób wyciekną. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest ich zniszczenie – tutaj dochodzimy do sedna kwestii, czyli tego, jak niszczyć i utylizować dokumenty dobrze, w zgodzie z rozporządzeniami i bez ryzyka nieprzyjemności.
Niszczenie i utylizacja dokumentów – Trójmiasto
Aby zniszczyć poprawnie ważną dokumentację, najlepiej zlecić to zadanie komuś doświadczonemu. Na terenie Trójmiasta całym procesem może zająć się nasza firma. Dysponujemy wykwalifikowaną kadrą, która nie tylko pomoże w zapanowaniu nad dokumentacyjnym chaosem, ale przede wszystkim podejmie się zadania niszczenia i utylizacji w zgodzie z RODO i innymi przepisami prawnymi.
Jak wygląda taki proces? Dokumenty przeznaczone do zniszczenia są transportowane w zabezpieczonych pojemnikach do odpowiednio wyposażonych pomieszczeń, którymi dysponujemy. Cały proces jest monitorowany, a po jego zakończeniu osoba zlecająca otrzymuje certyfikat poświadczający poprawne wykonanie zlecenia.
Co ważne, nie trzeba się martwić o selekcję dokumentów, wyjmowanie ich z koszulek, pozbawianie zszywek itp. To wszystko bierzemy na siebie. Na życzenie możemy również przeprowadzić proces niszczenia w siedzibie firmy.
Niszczenie dokumentów zawierających dane osobowe – Sopot, pomorskie
Jak widać, mimo że konieczność profesjonalnego niszczenia poufnych dokumentów wydaje się być ogromnym ciężarem dla właścicieli firm czy osób zarządzających publicznymi placówkami, w praktyce nie ma się czego obawiać. Wystarczy tylko zgłosić się do nas, a całą tę pracę wykonamy szybko i zgodnie z wszelkimi prawnymi regulacjami.
Świadczymy również usługi digitalizacji, przechowywania i archiwizowania dokumentów. Jeśli na co dzień w Twojej firmie przewijają się tony papierów, a Ty chcesz ujarzmić ten chaos – po prostu zgłoś się do nas.